Směrnice - Benefity

VNITŘNÍ PŘEDPIS PRO POSKYTOVÁNÍ ZAMĚSTNANECKÝCH VÝHOD

K zajištění jednotného postupu skupiny TUkas pro poskytování zaměstnaneckých výhod je vydán tento vnitřní předpis, závazný pro všechny společnosti skupiny TUkas.

Zaměstnanecké výhody se podle tohoto předpisu poskytují zaměstnancům v pracovním poměru, kteří pracují po stanovenou týdenní pracovní dobu určenou v délce podle § 79 nebo 79a zákoníku práce (dále jen ZP), zaměstnancům na dohodu konanou mimo pracovní poměr a učňům, pokud není uvedeno jinak. Vedoucí zaměstnanci jsou povinni zajišťovat rovné zacházení se všemi zaměstnanci, pokud jde o poskytování zaměstnaneckých výhod.

Podmínkou pro nárokování benefitů je uplynutí zkušební doby pracovního poměru (byla-li sjednána), pokud u jednotlivých benefitů není uvedeno jinak.

Poskytované benefity:

1. Cafeterie TUkas

Nárok na benefit

Nárok mají automaticky všichni zaměstnanci skupiny TUkas v pracovním poměru. Zaměstnanci pracující na základě dohod konaných mimo pracovní poměr (dohoda o provedení práce a dohoda o pracovní činnosti) na základě schválení HR ředitele.

Pro čerpání benefitu je nutné seznámení se s Pravidly čerpání bodů a tato pravidla odsouhlasit po prvním přihlášení do aplikace www.benefit-plus.cz.

Předmět benefitu

Cafeterie TUkas opravňuje zaměstnance skupiny TUkas využít služeb z nabídky Cafeterie benefit-plus.cz.

Pokud si zaměstnanec nevybere z nabídky Cafeterie, je možné požádat dodavatele služby o vystavení faktury, která je administrována přes Cafeterii a je proplacena společností Benefit Management (podrobnosti naleznete v záložce NÁPOVĚDA v aplikaci benefit-plus.cz).

V Cafeterii zaměstnanec disponuje body, přičemž platí, že 1 bod = 1 Kč. Body lze získat několika způsoby:

Příspěvek zaměstnavatele

· Každoroční přidělení bodů

  • Výše přidělených bodů je pro všechny zaměstnance stejná a činí 500 bodů za odpracovaný měsíc, tj. 6 000 bodů ročně.
  • Pokud má zaměstnanec více pracovních poměrů v rámci skupiny TUkas, má nárok na body pouze jedenkrát, tedy z jednoho pracovního poměru (body náleží zaměstnanci pouze v maximální výši 6000 bodů ročně, a to i v případě, že je součet všech jeho úvazků vyšší než 100 %).
  • Body jsou připisovány 1x ročně (zpravidla v lednu) zpětně, tedy za odpracovaný předešlý kalendářní rok.
  • Platnost přidělených bodů je do konce kalendářního roku, tzn. 12 měsíců.
  • Pokud zaměstnanec nastoupil do pracovního poměru v průběhu loňského roku, má nárok na poměrnou část bodů, a to ve výši 1/12 celkového počtu bodů za každý započatý kalendářní měsíc od data nástupu do konce daného kalendářního roku.
  • Body jsou připisovány v plné výši, včetně odpracované zkušební doby.
  • Body nebudou připisovány ve výpovědní lhůtě.
  • Body nebudou připisovány v době mateřské a rodičovské dovolené, ani v průběhu dlouhodobé nemoci trvající déle než 3 měsíce.
  • Body mohou být kráceny při okamžitém zrušení pracovního poměru či při závažném porušení pracovních povinnosti.
  • Při ukončení pracovního poměru může zaměstnanec zůstatkové body vyčerpat až do dne expirace, následně je účet zablokován.

· Mimořádná odměna

  • Mimořádnou odměnu je možné obdržet formou připsání bodů. Nárok, výši a podmínky určuje přímý nadřízený. Požadavek přímého nadřízeného k připsání těchto bodů přijme oddělení HR a body následně nahraje na účet zaměstnance.
  • Platnost přidělených bodů je do konce kalendářního roku, ve kterém byla odměna udělena.

Výročí

  • Nárok na body vzniká při dosažení pracovního výročí:

- 10 odpracovaných let = 5 000 bodů

- 15 odpracovaných let = 7 500 bodů

- 20 odpracovaných let = 10 000 bodů

- 25 odpracovaných let = 12 500 bodů

- 30 odpracovaných let = 15 000 bodů

  • Body jsou připisovány v měsíci, kdy bylo výročí dosaženo, o připsání bodů bude zaměstnanec informován prostřednictvím ředitele provozovny či oddělení HR.
  • Body nebudou připisovány v době mateřské a rodičovské dovolené.
  • Body nebudou připisovány ve výpovědní lhůtě.
  • Body mohou být kráceny, nebo může nárok zaniknout při porušení pracovních povinností.
  • Platnost přidělených bodů je 24 měsíců od nahrání bodů.
  • Při ukončení pracovního poměru může zaměstnanec zůstatkové body vyčerpat až do dne expirace, následně je účet zablokován.

2. Příspěvek na stravování

Nárok na benefit

Zaměstnanci skupiny TUkas v pracovním poměru, dále zaměstnanci pracující na základě dohod konaných mimo pracovní poměr (dohoda o provedení práce a dohoda o pracovní činnosti) a učni odborného výcviku.

Nárok na příspěvek vzniká od prvního dne nástupu zaměstnance, na základě vlastní žádosti a zaniká ukončením smluvního vztahu.

Stravné náleží zaměstnanci za skutečně odpracovanou směnu, a to v případě, že tato směna trvala alespoň 4 hodiny.

Příspěvek nenáleží za dobu překážek v práci ze strany zaměstnance i zaměstnavatele, za dobu dovolené a dalších nepřítomností v práci.

Předmět benefitu

Skupina TUkas poskytuje svým zaměstnancům příspěvek na stravování ve třech základních formách: dotovaný oběd, stravenkový paušál a stravenka.

Forma, ve které příspěvek skupina TUkas poskytuje je závislá na podmínkách dané provozovny, místě výkonu práce zaměstnance a povaze vykonávané práce.

  • Dotovaný oběd
  • Je poskytován v provozovnách, kde je k tomuto účelu zřízena kantýna nebo jídelna.
  • Je poskytován prostřednictvím smluvního dodavatele Mona's bistro (dále jen poskytovatel stravování).
  • Objednávání obědů je zajištěno prostřednictvím webové stránky www.lunchdrive.cz a podrobnosti o přístupech a použití sdělí oddělení HR při nástupu zaměstnance.
  • Cena oběda je stanovena ceníkem poskytovatele stravování, aktuální cena za dotovaný oběd je uvedena v příloze č. 1 této směrnice.
  • Zaměstnavatel dotuje oběd pevně stanovou částkou uvedenou v příloze č. 1 této směrnice.
  • Zaměstnanec pak přispívá pevně stanovenou částkou uvedenou v příloze č. 1 této směrnice. Tato je zaměstnanci srážena z čisté mzdy za měsíc, ve kterém bylo dotované jídlo čerpáno, na základě podepsané Dohody o srážkách ze mzdy.
  • Stravenkový paušál
  • Je poskytován v případě, že není z provozních důvodů možné stravování zajistit formou dotovaného oběda.
  • Je poskytován pouze zaměstnancům, kteří z provozních důvodu nebo z povahy vykonávané práce nemohou čerpat dotovaný oběd.
  • Je poskytován zaměstnancům, kteří v odůvodněných případech nemohou odebírat dotovaný oběd, například ze zdravotních důvodů (zde je vyžadováno potvrzení od lékaře).
  • Je poskytován ve stejné výši, kterou zaměstnavatel přispívá na dotovaný oběd a je vyplácen se mzdou za daný kalendářní měsíc.
  • Stravenka
  • Je poskytována za směnu konanou přesčas, tj. zpravidla za směnu odpracovanou o víkendu nebo ve svátek.
  • Je poskytována vždy, tj. i pokud je za přesčas čerpáno náhradní volno.
  • Stravenka má pevně stanovenou hodnotu. Skupina TUkas i zaměstnanec přispívají částkami uvedenými v příloze č. 1 této směrnice. Zaměstnanci je pak stanovená částka srážena z čisté mzdy za měsíc, za který byla stravenka vydána, na základě podepsané Dohody o srážkách ze mzdy.

Možnost dalšího stravování ve vybraných provozovnách

- Společnost Mona´s bistro poskytuje ve vybraných provozovnách rozšířenou nabídku jídel a nápojů. Tato nabídka je poskytována nad rámec dotovaných jídel, tedy ceny určuje poskytovatel stravování a úhrada za tento sortiment probíhá pouze přímo mezi zaměstnancem skupiny TUkas a provozovatelem.

- Při ukončení pracovního poměru je zaměstnanec povinen dorovnat veškeré závazky vůči poskytovateli stravování.

3. Multisport karta

Nárok na benefit

Nárok mají automaticky všichni zaměstnanci skupiny TUkas v pracovním poměru. Zaměstnanci pracující na základě dohod konaných mimo pracovní poměr (dohoda o provedení práce a dohoda o pracovní činnosti) na základě schválení HR ředitele.

Předmět benefitu

Karta MultiSport opravňuje ke vstupu na více než 2000 sportovišť po celé ČR a SR. Seznam smluvních partnerských sportovišť a relaxačních zařízení včetně poskytovaných aktivit je k dispozici na webu www.multisport.cz.

Příspěvek zaměstnance na úhradu ceny MultiSport karty je uveden v příloze č. 1. Tento je zaměstnanci srážen z čisté mzdy za měsíc, ve kterém byla MultiSport karta využívána, na základě podepsané Dohody o srážkách ze mzdy. Zaměstnavatel hradí zbytek hodnoty karty MultiSport.

Zaměstnanec má možnost zažádat o doprovodnou kartu pro rodinného příslušníka (max. 1 kus) a dětskou kartu (do 15 let věku dítěte, max. 3 ks). Tyto karty musí být vázány na vystavenou kartu zaměstnance. Na doprovodnou kartu zaměstnavatel nepřispívá a zaměstnanec ji hradí v plné výši též srážkou ze mzdy.

Postup pro objednání/aktivaci/deaktivaci karty MultiSport

Pro objednání nové karty zašle zaměstnanec požadavek na hr@tukas.cz. Oddělení HR potvrdí zaměstnanci objednání karty a platnost karty a fyzicky jí zaměstnanci předá, jakmile ji obdrží.

4. Vstupové karty do Aquapalace Čestlice

Nárok na benefit

Nárok mají automaticky všichni zaměstnanci skupiny TUkas v pracovním poměru. Zaměstnanci pracující na základě dohod konaných mimo pracovní poměr (dohoda o provedení práce a dohoda o pracovní činnosti) na základě schválení HR ředitele.

Předmět benefitu

Karty opravňující ke vstupu do Vodního a saunového světa v Aquapalace Čestlice na celý den včetně parkování zdarma. Zažádat je možno o 1 sadu karet na konkrétní kalendářní týden. Sada obsahuje 4 karty, kdy každá z karet opravňuje k jednomu vstupu týdně (je tedy na Vás, který den z týdne si pro návštěvu vyberete).

Karty jsou poskytovány zdarma, a to na 7dní, vždy od pondělí do neděle.

O karty lze žádat maximálně 1x za 10 kalendářních týdnů.

Postup pro objednání karet/zrušení objednávky

  • Objednání karet je možné pouze prostřednictvím tohoto odkazu:

Aquapark Čestlice: aktuality.tukas.cz (aktuality-tukas.cz)

Zde jsou k dispozici volné termíny pro výběr jednoho či více z nich (vždy musíte dodržet rozmezí min. 10 týdnů) a zadání základních údajů o zaměstnanci pro vytvoření rezervace (tj. jméno, příjmení, email a telefon). Rezervuje se vždy jedna sada (tj. 4 karty).

Na zadaný email bude zasláno potvrzení o rezervaci, kde je možné zobrazit detail rezervace a také rezervaci stornovat.

  • První den rezervace, tzn. v pondělí, je třeba kontaktovat oddělení HR a domluvit termín a místo předání karet. Karty je možné využít kdykoliv v průběhu kalendářního týdne. Následující pondělí je nutné karty vrátit zpět na oddělení HR.
  • V případě, že následující týden po týdnu, ve kterém jste využili vstupové karty do Aquapalace, se nebudete z jakéhokoli důvodu dostavit na pracoviště, je třeba zajistit doručení karet oddělení HR v průběhu pondělí.

5. TUkas den

Nárok na benefit

Zaměstnanci skupiny TUkas v pracovním poměru s minimálním úvazkem 20 hodin po ukončení zkušební doby, byla-li sjednána.

Předmět benefitu

Možnost čerpání tzv. TUkas dne jako volna navíc k zákonem stanovené dovolené.

Zaměstnavatel poskytuje v tyto dny náhradu mzdy ve výši průměrného výdělku.

Výše nároku

Základní nárok činí 3 TUkas dny v kalendářním roce.

  • Nárok je krácen zaměstnancům, kteří nastoupí do pracovního poměru v průběhu roku a to tak, že za odpracované 4 měsíce náleží 1 TUkas den. Nárok tedy vzniká takto:
  • nástupy do pracovního poměru v období od 1. 1. do 30. 4. nárok na 3 TUkas dny
  • nástupy do pracovního poměru v období od 1. 5. do 31. 8. nárok na 2 TUkas dny
  • nástupy do pracovního poměru v období od 1. 9. do 30. 9. nárok na 1 TUkas den
  • Při pracovním výročí je v daném roce nárok navýšen takto:
  • při pracovním výročí 5 let, vzniká nárok na 1 TUkas den navíc, tedy celkem 4 TUkas dny za rok
  • při pracovním výročí 10 let vzniká nárok na 2 TUkas dny navíc, tedy celkem 5 TUkas dnů za rok

Postup čerpání TUkas dne

  • Zaměstnanec může čerpat TUkas dny až po vyčerpání řádné dovolené.
  • TUkas den není nárokový a není možné jej převádět do dalšího kalendářního roku.
  • TUkas dny mohou být kráceny, nebo může nárok zaniknout při porušení pracovních povinností.
  • V docházkovém systému je tento den uveden jako Projekt TUkas den.

6. Příspěvek zaměstnavatele na penzijní připojištění a doplňkové penzijní spoření 

Nárok na benefit

Zaměstnanci skupiny TUkas v pracovním poměru s minimálním úvazkem 20 hodin týdně po ukončení zkušební doby, byla-li sjednána. Dále zaměstnanci pracující na základě dohod konaných mimo pracovní poměr (dohoda o provedení práce a dohoda o pracovní činnosti) na základě schválení ředitele HR. Nárok mají zaměstnanci, kteří dosud nedovršili nároku na řádný starobní důchod.

Předmět benefitu

Zaměstnanci mají nárok na příspěvek zaměstnavatele na penzijní připojištění (dále jen "PPSP") nebo doplňkové penzijní spoření (dále jen "DPS"). Výše příspěvku je uvedená v příloze č. 1 této směrnice.

Podmínky čerpání benefitu

  • Zaměstnanec uzavřel smlouvu o PPSP nebo DPS u kterékoliv penzijní společnosti na českém trhu.
  • Zaměstnanec přispívá formou srážky ze mzdy na PPSP nebo DPS a to částkou, kterou si stanoví ve smlouvě o PPSP nebo DPS.
  • Zaměstnanec sjedná příspěvek zaměstnavatele formou dodatku ke smlouvě u své penzijní společnosti a poskytne zaměstnavateli originál tohoto dodatku ke kontrole, ze kterého si zaměstnavatel vyhotoví kopii.
  • Zaměstnavatel přispívá na PPSP nebo DPS částkou stanovenou v příloze č. 1 této směrnice.
  • Veškeré podklady pro srážku ze mzdy i příspěvek zaměstnavatele včetně písemné žádosti je nutné dodat na oddělení HR nejpozději poslední den v měsíci, za který má být příspěvek poskytnut.
  • Veškeré změny v PPSP nebo DPS je zaměstnanec povinen bezodkladně nahlásit na oddělení HR.

Zánik nároku na benefit

  • Zaměstnanec ukončil smlouvu o PPSP nebo DPS předčasně nebo řádně.
  • Zaměstnanec dovršil věku na nárok na řádný starobní důchod.
  • Zaměstnanec nastoupil na mateřskou nebo rodičovskou dovolenou (v případě návratu z MD/RD je nutné o obnovení příspěvku znovu požádat).
  • Zaměstnanec je v pracovní neschopnosti a nemá žádný příjem ze zaměstnání ani náhradu mzdy a není tedy možné srazit příspěvek zaměstnance. Oddělení HR v takovém případě zaměstnance upozorní, že srážka nebude provedena a zaměstnanec si jí musí uhradit sám.
  • Zaměstnanci skončil pracovní poměr u zaměstnavatele z jakéhokoli důvodů.

7. Krátkodobý pronájem vozů

Nárok na benefit

Všichni zaměstnanci skupiny TUkas v pracovním poměru s minimálním úvazkem 20 hodin týdně po ukončení zkušební doby, byla-li sjednána. Dále zaměstnanci pracující na základě dohod konaných mimo pracovní poměr (dohody o provedení práce a dohody o pracovní činnosti) na základě schválení HR ředitele.

Předmět benefitu

  • Krátkodobý pronájem vozů z autopůjčovny TUkas se slevou 60 % z běžné sazby pro zákazníky.
  • Krátkodobý pronájem vozů z autopůjčovny Das RentAuto provozovny TUkas Hostivař se slevou 25 % z běžné sazby pro zákazníky. Jedná se o vozy značky Volkswagen, převážně užitkové (vícemístné) vozy typu Transporter, Caravella, Caddy, Crafter atd.
  • Krátkodobý pronájem vozů z autopůjčovny TT-Complex – viz aktuální nabídka a ceník společnosti TT-Complex.

Podmínky čerpání benefitu

Nárok na zapůjčení vozu není přednostní, tzn., že pokud projeví zájem o pronájem předmětného vozidla zákazník, zaměstnavatel upřednostní zákazníka. To neplatí, pokud již byla uzavřena smlouva se zaměstnancem.

Minimální doba pronájmu je jeden den – nelze přepočítávat sazbu na hodiny.

Postup při žádosti o využití benefitu

Zaměstnanec je oprávněn požádat zaměstnavatele, resp. člena skupiny TUkas o poskytnutí krátkodobého pronájmu vozu určeného zaměstnavatelem k pronajímání. O pronájem vozu zaměstnanec žádá telefonicky, nebo ideálně e-mailem:

  • Pro objednání krátkodobého pronájmu vozu z autopůjčovny TUkas využijte vždy obecnou adresu servisního střediska (značky), kde chcete tento benefit využít:
  • TUkas Štěrboholy = servis.skoda1@tukas.cz
  • TUkas Hostivař = servis.vw@tukas.cz
  • TUkas Malešice = servis.opel@tukas.cz, servis.v@tukas.cz
  • TUkas Strašnice = servis.renault@tukas.cz (funguje i pro vozy Dacia, případně lze použít servis.dacia@tukas.cz)
  • TUkas Modřany = servis.kia@tukas.cz
  • Pro objednání krátkodobého pronájmu z půjčovny Das RentAuto použijte adresu servisního střediska Volkswagen: servis.vw@tukas.cz.
  • Pro objednání krátkodobého pronájmu z půjčovny TT-Complex použijte obecnou adresu: info@ttcomplex.cz.

Do kopie e-mailu uveďte vždy svého nadřízeného a oddělení HR: hr@tukas.cz.Smlouva o pronájmu vozu musí být vždy vystavena přímo na zaměstnance, který je zároveň i řidičem zapůjčeného vozu.

Součástí smlouvy o pronájmu jsou také podmínky pronájmu autopůjčovny a zaměstnanec svým podpisem odpovídá za jejich dodržení, stejně tak za případné poškození vozidla. Případná spoluúčast bude účtována dle platných podmínek autopůjčovny.

Pronajatý vůz nelze využít ke komerčním účelům, například provozování taxislužby či dalšímu podnájmu atp.

8. Opravy vozidel zaměstnanců skupiny TUkas

Nárok na benefit

Zaměstnanci skupiny TUkas v pracovním poměru s minimálním úvazkem 20 hodin týdně po ukončení zkušební doby, byla-li sjednána. Dále zaměstnanci pracující na základě dohod konaných mimo pracovní poměr (dohoda o provedení práce a dohoda o pracovní činnosti) na základě schválení HR ředitele.

Předmět benefitu

Vlastní vozidlo zaměstnance, které je zapsáno na seznamu zaměstnaneckých vozidel, a pro které vznikl záznam v servisním programu a je u daného vozu uvedena poznámka "Schválené zaměstnanecké vozidlo" a nastavena zákaznická skupina: Vlastní zaměstnanec skupiny. Podmínkou pro zápis vozidla je předpoklad, že vlastníkem vozidla je zaměstnanec nebo osoba jemu blízká
a vozidlo není používáno pro účely podnikání.

K vozu musí být dodán Technický průkaz, po jehož kontrole bude vozidlo zapsáno na seznam zaměstnaneckých vozů. Změnu či výměnu vozu lze provádět maximálně 1x ročně.

Na tyto vozy je pak poskytována zvýhodněná servisní sazba a cena materiálu, který je v rámci servisní zakázky a opravy vozu účtován ve výši nákupní ceny + 1% marže.

Postup při zápisu vozu na seznam zaměstnaneckých vozů

  • Fotokopii Technického průkazu zašlete na personální oddělení, e-mailem na hr@tukas.cz. Vozidlo bude zapsáno do Seznamu zaměstnaneckých vozů s uvedeným datumem zápisu.
  • Na základě zápisu vozu do Seznamu zaměstnaneckých vozů pak vedoucí servisního střediska, ve kterém bude prováděna oprava vozu, zaznamená do DMS systému toto vozidlo pod zákaznickou skupinu Vlastní zaměstnanec.

Postup při výmazu vozu ze seznamu zaměstnaneckých vozů

  • Zaměstnanec informuje HR oddělení o úmyslu vyjmout vozidlo ze seznamu zaměstnaneckých vozů, případně vyměnit předmětné vozidlo za nové a aktualizovat tak Seznam zaměstnaneckých vozů.
  • Každý zaměstnanec odpovídá za to, že v Seznamu zaměstnaneckých vozů má na své jméno registrovaná pouze dvě vozidla. Toto však pomáhá hlídat také HR oddělení. Pokud uvedené pravidlo poruší, vystavuje se nebezpečí, že mu bude poskytnutá sleva odebrána a oprava doúčtována v plné výši.

Účtování opravy

  • Práce na opravách je možno provádět na vlastních vozidlech zdarma za předpokladu,
    že zaměstnanec opravu (údržbu) vozidla provádí sám a mimo pracovní dobu své směny.
  • V případě, že zaměstnanec dílny provádí opravu pro jiného zaměstnance, tak se práce účtuje dle pracovní pozice jako oprava zaměstnaneckého vozu. Materiál za nákupní cenu + marže
    1 % je možnost získat pouze vyskladněním na zakázkový list související s konkrétní opravou, řádně sepsaný v servisním programu. Zakoupené náhradní díly v nákupních cenách + marže
    1 % jsou určeny pouze pro opravy vlastního vozidla v dílnách společností skupiny TUkas.
    Pokud si zaměstnanec zakoupí náhradní díl či příslušenství tzv. přes pult (tzn. nebude-li díl
    či příslušenství vyskladněno na zakázku), nemá nárok na slevu.
  • Zakázka je vždy sepsána řádným způsobem a je uložena v počítači. Zakázka musí být vždy schválena a podepsána ředitelem provozovny nebo vedoucím servisu.
  • Podmínkou opravy plánované na víkendje získání včasného souhlasu vedoucího servisu. Tento souhlas musí být vydán vždy před vjezdem vozidla na dílnu. Absenci tohoto souhlasu lze akceptovat v případě, že nemohl být s dostatečným předstihem vydán a to např. z důvodu aktuální závady na cestě. V tomto případě, je nutné zakázku vždy sepsat v počítači, přičemž zakázka musí být dodatečně schválená vedoucím servisních služeb.
  • Oprava havarovaných vozidel (klempířské a lakýrnické práce), které nejsou havarijně pojištěny, budou účtovány klempířské a lakýrnické práce za zvýhodněnou sazbu 700 Kč bez DPH, opravu musí vždy schválit ředitel provozovny. Zakázka musí být sepsána vždy před vjezdem opravovaného vozidla na dílnu, není přípustné následné sepisování zakázky. V případě porušení této povinnosti bude účtována běžná cena prací. Práce na vozidle bez zakázky bude považována za hrubé porušení pracovní kázně a může být důvodem okamžitého ukončení pracovního poměru se zaměstnancem ze strany zaměstnavatele.
  • Zakázka je vždy uzavřena, vyúčtována a cena prací a dílů zaplacena před odjezdem vozidla z dílny. V případě platby převodem, neopustí vozidlo dílnu, dokud nebude faktura uhrazena. V případě pozdní úhrady prací a dílů je zaměstnavatel oprávněn požadovat po zaměstnanci plnou cenu zakázky. Za dodržování uvedeného postupu odpovídá vedoucí servisu.

9. Opravy vozidel spřízněných osob

Nárok na benefit

Všichni zaměstnanci skupiny TUkas v pracovním poměru s minimálním úvazkem 20 hodin týdně po ukončení zkušební doby, byla-li sjednána. Dále zaměstnanci pracující na základě dohod konaných mimo pracovní poměr (dohoda o provedení práce a dohoda o pracovní činnosti) na základě schválení HR ředitele.

Předmět benefitu

Vozidlo příbuzných/známých zaměstnanců skupiny TUkas, které není uvedeno na seznamu zaměstnaneckých vozů.

Na základě doporučení klienta (příbuzného/známého) je možné po individuálním schválení poskytnout slevu ve výši 25 % z ceny práce za běžné opravy a 15 % na materiál dodaný na zakázku.

Postup při žádosti o poskytnutí slevy spřízněným osobám

K opravě musí být vždy sepsána řádná zakázka a sleva odsouhlasena a podepsána na zakázkovém listě, ve kterém se oprava provádí, vedoucím servisu nebo ředitelem provozovny. Každá zakázka musí být individuálně předložena ke schválení.

10. Výplata kdykoliv

Nárok na benefit

Zaměstnanci skupiny TUkas v pracovním poměru s minimálním úvazkem 20 hodin týdně po ukončení zkušební doby, byla-li sjednána. Dále zaměstnanci pracující na základě dohod konaných mimo pracovní poměr (dohoda o provedení práce a dohoda o pracovní činnosti).

Předmět benefitu

Zaměstnanec může kdykoliv v průběhu měsíce požádat o výplatu a obdržet tak část své mzdy či odměny před řádným výplatním termínem.

Pravidla benefitu

  • Výplata v průběhu měsíce může činit v souhrnu:
  • u zaměstnanců na hlavní pracovní poměr maximálně polovinu průměrné mzdy
  • u zaměstnanců na dohodu mimo pracovní poměr lze čerpat část odměny vždy pouze do výše hodnoty aktuálně odpracovaných hodin, maximálně však 5.000 Kč
  • Výplatu lze čerpat maximálně 2x do měsíce.
  • Výplatu lze poskytnout pouze na účet, který má v evidenci oddělení HR pro řádné zasílání mzdy/odměny.
  • Výplatu nemohou čerpat zaměstnanci v dlouhodobé pracovní neschopnosti a zaměstnanci v insolvenci nebo exekuci.

11. Poskytnutí finanční zápůjčky

Nárok na benefit

Všichni zaměstnanci skupiny TUkas v pracovním poměru s minimálním úvazkem 20 hodin týdně po ukončení zkušební doby, byla-li sjednána. Dále zaměstnanci pracující na základě dohod konaných mimo pracovní poměr (dohoda o provedení práce a dohoda o pracovní činnosti) na základě schválení HR ředitele. Nárok mají zaměstnanci, jejichž pracovní poměr v rámci skupiny TUkas trvá déle než 1 rok a to nepřetržitě.

Poskytnutí zaměstnanecké zápůjčky se vždy posuzuje individuálně, poskytnutí zápůjčky není nárokové, záleží vždy na rozhodnutí HR ředitele, ředitele provozovny a Výkonného ředitele.

Předmět benefitu

Finanční zápůjčka úročena smluvním úrokem sjednaná Smlouvou o zaměstnanecké zápůjčce. Zápůjčka může být zajištěna směnkou.

Podmínky poskytnutí zaměstnanecké zápůjčky

  • Obvyklá zaměstnanecká zápůjčka nepřesahuje výši dvojnásobku měsíční mzdy zaměstnance a musí být splacena do 1 roku od data poskytnutí.
  • K poskytnutí zápůjčky nad běžný rámec hospodaření se společným jměním manželů, za které lze považovat zápůjčku vyšší než dvojnásobek měsíční mzdy, je vždy třeba písemného souhlasu manželky/manžela zaměstnance (pokud je zaměstnankyně vdána/zaměstnanec ženat).
    U zápůjček jejichž výše je více než 30 000 Kč je požadováno ručení závazku další osobou.
  • V případě, že zaměstnanecká zápůjčka je vyšší, než je uvedeno v odst. 2. tohoto článku, nesmí doba splácení přesáhnout lhůtu 5 let.
  • Splátky jsou zaměstnanci sráženy pravidelně ze mzdy ve výplatním termínu na základě písemné dohody o srážkách ze mzdy. Výjimka vyžadující souhlas Výkonného ředitele spočívá v tom, že zaměstnanec je oprávněn jednotlivé splátky poukazovat na bankovní účet zaměstnavatele v přesně stanovený den a pod předem domluveným variabilním symbolem.
  • K zajištění zápůjčky je zakázáno používat směnku. Jako zajištění lze akceptovat ručení třetí osoby, zástavu nemovitosti, zajišťovací převod práva, finanční záruku ve formě záruční listiny.
  • Každá zaměstnanecká zápůjčka bude s úrokem ve výši 7 % p. a. Výše ročního úroku může být změněna v závislosti na aktuální výši sazby PRIBOR. Výše ročního úroku je vypočtena vždy po zaplacení poslední splátky nebo ke konci kalendářního roku, na tuto částku zaměstnanec obdrží fakturu se 14denní splatností. V případě souhlasu zaměstnance v dohodě o srážkách ze mzdy může být částka odpovídající splatnému úroku sražena ze mzdy.

V případě ukončení pracovního poměru je dlužná částka včetně úroků splatná ke dni ukončení pracovního poměru.

Postup při žádosti o zápůjčku

  • Zaměstnanec se svým záměrem získat zaměstnaneckou zápůjčku seznámí svého přímého nadřízeného a požádá personální oddělení skupiny TUkas o formulář "Žádost o zaměstnaneckou zápůjčku". První část formuláře zaměstnanec vyplní, žádost podepíše a předá ji k podpisu svému přímému nadřízenému, jenž poskytnutí zápůjčky vždy zkonzultuje s ředitelem provozovny.
  • Nadřízený rozhodne, zda zápůjčku doporučí, přičemž vezme v úvahu zejména dobu trvání pracovního poměru, pracovní morálku zaměstnance, pracovní výkonnost, navržený způsob zajištění atd. V případě, že souhlasí s poskytnutím zápůjčky, žádost spolu s ředitelem provozovny podepíše a předá ji personálnímu oddělení skupiny TUkas, které zajistí vyplnění zbylých údajů a předá jí k rozhodnutí výkonnému řediteli skupiny TUkas.
  • V případě, že nadřízený nedoporučuje zápůjčku zaměstnanci poskytnout, napíše do žádosti důvody, proč s poskytnutím zápůjčky nesouhlasí a předá žádost personálnímu oddělení skupiny TUkas, které ji předá výkonnému řediteli skupiny TUkas k rozhodnutí. V případě,
    že je žádost o zaměstnaneckou zápůjčku schválená, kontaktuje personální oddělení žadatele
    o zápůjčku a požádá o osobní údaje zaměstnance a příp. dalších osob (manžela, ručitele apod.) - datum narození, číslo občanského průkazu, rodné číslo a trvalé bydliště. Údaje předá právníkovi společnosti k vyhotovení smlouvy o zápůjčce, případně dalších s tím souvisejících smluv. V případě rozhodnutí, že zápůjčka poskytnuta nebude, bude zaměstnanec informován, že jeho žádosti nebylo vyhověno.
  • Smlouva o zaměstnanecké zápůjčce je vždy písemná a podepisuje se vždy v kanceláři personálního odděleni skupiny TUkas, případně na předem smluveném místě. Pracovnice personálního oddělení zkontroluje údaje zaměstnance a manžela/manželky, ručitele, případně dalších zúčastněných osob dle jejich občanských průkazů a zajistí jejich podpisy na smlouvě. Jedno vyhotovení smlouvy o zápůjčce si ponechává zaměstnanec a jedno zaměstnavatel. Personální oddělení zajistí realizaci dohodnuté splátky ze mzdy, pokud je dohoda o srážkách ze mzdy součástí smlouvy o zápůjčce.
  • Po podpisu smlouvy o zápůjčce jsou finanční prostředky zaměstnanci vyplaceny hotově
    v pokladně sídla společnosti, nebo bezhotovostním převodem na jeho bankovní účet.

Splacení půjčky

V případě, že jsou všechny splátky dlužné částky uhrazeny včetně 7% ročního úroku, informuje personální oddělení zaměstnance o tom, že je půjčka splacená. 

Tento předpis nabývá účinnosti dnem 1. 1. 2024

Příloha č. 1: Příspěvky jednotlivých benefitů